donderdag 21 januari 2010

Buscar

Hola!

Qué tal? Muy bien! .. Dit zijn zowat mijn eerste woorden die ik zeg tegen mijn kotbazin als ik opsta. Gisteren ben ik voor de eerste keer naar mijn universiteit geweest. Na het nemen van de groene metrolijn, stapten we af in Mundet. Onze school ligt daar vlak bij. Na het volgen van meerdere pijltjes vonden we ons gebouw. Er zijn namelijk meerdere faculteiten gevestigd in Mundet.

Na zo'n 30 minuten rondzwerven vonden we onze coördinator Julià niet. Plots werden we herkend door Maria Sanchez (een studente die vorig jaar bij ons in Tielt op Erasmus was). Gelukkig!! Ze heeft ons de hele school getoond en bracht ons naar een ander (hoofd)gebouw waar Julià wel aanwezig was. Na een kort gesprek (want hij moest verder examens afnemen) vertrokken we terug. Maria zal ons helpen om een stageschool aan te spreken. Hopelijk kunnen we al stage lopen volgende week. We duimen.

Intussen hebben we ons al ingeschreven in een cursus Catalaans ( van 1 februari tot 12 februari ) van 40 uren en zijn we de stad al gaan verkennen. Zo hebben we al La Rambla, La Bocadilla, La Sagrada Familia, Port de mar, Mirador de Colom, ...

Momenteel schijnt de zon, maar begin deze week hadden we wat motregen. Het schommelt hier tussen zo'n 13 à 15 graden. Ons middagmaal konden we vandaag al eten op ons balkon.

Hasta Luego!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten