zondag 14 maart 2010

Nog een kleine maand en ik kom terug!

Hola! Bon Dia!

Ik kom vertellen dat ik & Anaïs "eindelijk" gedaan hebben met onze stage. We zijn al van 1 februari bezig in onze stageschool "Doctor Trueta". In totaal hebben wij meer dan 60 uren in de school verbleven en zo'n 12 lesjes gegeven. We gaven Engelse les in P4B (kleuters van 4 jaar), 1rB (1ste leerjaar) en 5rA (5de leerjaar). Soms participeerden of gaven wij ook les in andere klassen. Vrijdag was het onze laatste les. Wij hadden een kaartje gemaakt voor de directeur, onze mentor Eva, Monica (de andere leerkracht Engels waar we soms observeerden en participeerden) en Mireia (de leerkracht van 1rB). Ook hadden wij pannenkoeken en cakes gemaakt ... Mmmmmm! In de speeltijd krijgen wij plots een applaus en elke een grote kaart. Op de voorkant staat er een grote foto van P4B met de leerkrachten. Op de achterkant staat geschreven:
D = didactic
O = optimist
C = cookie (de handpop van P4B)
T = talent
O = open-minded
R = real

T = teamwork
R = responsability
U = unforgettable
E = enjoy
T = thankful
A = authentic

Ook kregen we een supergoede beoordeling van onze mentor. Ik kreeg excellent (18/20) en Anaïs kreeg excellent (17/20). De laatste woorden van onze mentor was dat ze ons zal missen en dat ze ons veel geluk wenst in de toekomst, maar dat ze er zeker van is dat wij goeie leerkrachten zullen zijn. Dit is heerlijk om te horen! *fier*

Er begint schot in te komen in onze bachelorproef. We hebben ZELF een school gecontacteerd na het lange wachten. Momenteel hebben we een buitengewone school (type 2 en 4 = zwaar mentaal/motorische handicap) gevonden die wil meewerken. We hebben de woorden "thesis" en "evaluatieformulier" nog niet uitgesproken want dit schrikt de mensen meteen af! Ze willen geen "extra" werk. We pakken het heel voorzichtig aan.

De school heeft al een relatie met een zwembad, maar die relatie is heel miniem. Onze taak zal eruit bestaan om organisaties/partners te zoeken die de relatie van de school met het zwembad wil versterken/uitbreiden/... Wij hebben gedacht aan de ouders. Er is zeker sprake van een win-winsituatie. De ouders hebben wat 'schrik' om met hun kind naar het zwembad te gaan. We willen deze drempel verdwijnen door ze 1 keer in de maand te laten meegaan naar het zwembad. Ze komen in contact met hun kind in het zwembad, met andere ouders, met andere kinderen, ... Natuurlijk zullen we deze ouders begeleiden. Wij zullen een zwemkoffer maken met verschillende materialen. In de zwemkoffer kan je korte activiteitfiches, zwemmateriaal, ... vinden. Zo weten de ouders ook wat ze kunnen doen met hun kind in het zwembad. We willen er samen voor zorgen dat het kind zich optimaal kan ontplooien in het zwembad.

De maandag, woensdag en donderdag gaan wij nog altijd naar de les. Maar maandagavond was er geen les omdat het hier sneeuwde! Ja je leest het goed! Het was de eerste keer in 15 jaar dat er hier sneeuw was en.. dat was net op mijn verjaardag!! 8 maart ben ik hier 21jaar geworden! Anaïs had mij al de zondag verrast omdat we de maandag naar de les moesten (de hele dag). We hadden ontbijt op het strand (het was er wel frisjes) en in de namiddag zijn er enkele vrienden gekomen om zelfgemaakte pannenkoeken en cake te proeven. Ik wist van niets dus de hele dag was voor mij een leuke verrassing. Als kado heb ik een voetbaltenu gekregen van FC Barcelona (het loge is genaaid en niet geplakt ==> voor de kenners).

Nu zit ik hier in de zon, op het balkon mijn blog aan te vullen. Straks zal ik mijn competentieverslag afwerken (dit moeten we elke 2 weken invullen en doorsturen naar onze coördinator in België). Het weer zal beteren deze week... Hopelijk zullen we nog kunnen genieten van de Spaanse zon want we blijven hier maar een kleine maand meer.

A proxima!

1 opmerking: